utorok 14. októbra 2014

Andreas Winkelmann - Slepý inštinkt

Ahojteee :-)

Dnes budem stručná, keďže kvôli chrípke mi slzia oči a po poldňovom čítaní ledva vidím na klávesnicu. Po dlhom čase som siahla po trileri. Knihu bola z výmeny od pre mňa doteraz neznámeho autora, takže som si nevedela predstaviť, čo ma čaká. Nakoniec som bola veľmi milo prekvapená.

V jeden horúci letný deň sa na strome pri dome hojdalo ryšavé osemročné dievčatko, ktoré však okolitý svet nevníma - je slepé. Zrazu ju však zasiahne pocit, že ju niekto pozoruje. Niekto zlý s nekalými úmyslami... O veľa rokov neskôr policajná dôstojníčka Franziska Gottlobová prichádza do ústavu pre postihnuté deti, aby vyriešila nedávne zmiznutie ďalšieho osemročného dievčatka. S ryšavými vláskami. Slepého....



Kniha patrí do kategórie "prečítané behom pár hodín". Dej odsýpa svižne od samého začiatku. Postupne graduje, v dôsledku čoho som posledných 100 strán doslova zhltla. Problémom mnohých (aj tých dobrých) kníh tohto žánru býva ich prílišná komplikovanosť. To sa Slepého inštinktu netýka. Jeho dej je priamočiary a hlavne k veci. To mám rada. Nečakajte žiadne opisy vyšetrovacích postupov, policajtka so svojím tímom vsádza hlavne na svoj inštinkt. Hlavné postavy boli sympatické s logickým správaním sa. Vrátane páchateľa. Toho máte na konci chuť prefackať. Minimálne. Veľmi vhod mi padol dej zasadený do Nemecka - po severských detektívkach to hodnotím ako príjemnú zmenu.
Špeciálne pre Peťku-póza od maca :-D

Knihu ako celok určite hodnotím kladne, ale po celý čas som mala pocit, že jej niečo chýba. Nejaký prekvapivý moment. Niečo, nad čím by som mohla počas čítania po celý čas rozmýšľať, že do kelu ako to vlastne je... Neviem, či mi rozumiete :-D

Či je Andreas Winkelmann nemecký Jo Nesbo neviem, avšak našliapnuté na to rozhodne má. Majte krásny večer :-)

4 komentáre:

  1. Ja viem kto je vrah, ja viem kto je vrah... hačkovaný maco! :)) Kniha vyzerá zaujímavo, už by sa mi aj žiadalo prečítať si niečo troška napínavejšie, ale ja tých severanov nemusím, prieči sa mi, že na mňa kukajú už z každej poličky. Ale toto by nemuselo byť zlé, majú to dokonca aj u nás v knižnici, tak sa na to mrknem, díky za tip :) Ale na toho maca to rozhodne nemá, ten je Numero Uno! :)) Prajem skoré uzdravenie, chrípka je humus, vždy mám pocit, že je somnou ešte tak mesiac po doliečení.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V prvom rade skoré uzdravenie! :)
    Knižku som niekoľkokrát mala v košíku v internetových kníhkupectvám, no nikdy som sa nakoniec pre ňu nerozhodla. No ako vidím, nie je to zlá knižka a pre mňa plus, že nemá tie zdlhavé opisy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem :-) ano je to taka oddychovka a teraz som ju videla myslim ze v martinuse za 3 eura - no nekup to :-D

      Odstrániť