sobota 25. októbra 2014

Keď nečítam knihy... (mimoknižná vykecávačka)

... vtedy robím jednu z týchto činností:

a. háčkovanie,
b. pozeranie seriálov,
c. hrabem sa v zemi
d. vysedávam s mojimi najdrahšími priateľmi kade-tade a pijem kávu - bez mlieka, bez cukru (alebo gin+tonic :-))

Keďže predpokladám, že háčkarske "umenie" väčšinu z vás nenadchne, moje pestovateľské úspechy vzhľadom na ročné obdobie sú pasé a fotky z našich "posedení" by ste asi nechceli vidieť, napíšem vám dnes niečo o mojich obľúbených seriáloch. Väčšina z nich má dokonca nejaký knižný základ, takže bod pre mňa :-)
1. WALKING DEAD


Neviem, či už som to tu spomínala, ale milujem zombiekov. Vo filme, v knihách, seriáloch a keby prišla zombie-apokalypsa určite by som si jedného ochočila :-D Alebo on mňa ha-ha. Preto keď som sa od svojej seriálovej guru Janky dozvedela, že existuje seriál s touto témou neváhala som, pozrela som si pilot a beznádejne sa zaľúbila. Seriál má základ v komiksi, ktorý čítam tiež a môžem povedať, že základná premisa je síce rovnaká, ale už od prvej časti sa dejová linka uberá iným smerom v komiksi a celkom iným v seriáli. A o čo ide? Rick je policajt, ktorý sa pri jednej prestrelke zraní a upadne do kómy. Keď sa preberie, zistí že sa zobudil do celkom iného sveta. Kým spal, premenila sa väčšina ľudstva na krvilačné zombie a zvyšky ľudskej populácie sa musia skrývať a bojovať o holý život. Rick je odhodlaný nájsť svoju ženu a syna a postupne sa okolo neho vytvára skupinka preživších, ktorí sa snažia nájsť svoje miesto v tomto novom svete. Veľa fanúšikov posledným sériam vyčíta málo akcie, krvi a brutality avšak pozor - seriál nemá byť hororom. Autor komiksu Robert Kirkmann k tomu napísal: "V Živých mŕvych by som rád preskúmal, ako sa ľudia vyrovnávajú s extrémnymi situáciami a ako ich tieto udalosti menia. Beriem to ako beh na dlhú trať. Budete sledovať, ako sa Rick vyvíja a dozrieva, a až sa raz zase vrátite na počiatok, už ho vôbec nespoznáte." Čo sa týka obľúbených postáv bolo ich v priebehu sérií viacero, ale v poslednej sérii fandím Abrahamovi - ten chlapík s mi páči.


2. GAME OF THRONES


Seriál o knihe, ktorú som recenzovala včera. A seriál, ktorému som dlho odolávala, pretože ho pozerali všetci okolo mňa. Neznášam také to masové nadšenie, je juchuuu všetci pozerávajú niečo, tak musím aj ja. Napriek tomu som mu jedného dňa dala šancu, lebo vonku pršalo a ja som nemala čo čítať ani pozerať... Po pilote som nadšená vôbec nebola, ale vravím si ok pozriem ešte jeden diel a potom uvidím. Po druhom to bol ešte jeden, po ňom ešte jeden a ani som sa nenazdala a bola som na konci 4. série. Seriál nás zavedie do krajiny Siedmich kráľovstiev, kde je moc kráľa Roberta  ohrozená. Pomôcť s jej udržaním mu má Ned Stark - kráľov dávny priateľ, ktorý však svojim príchodom do kráľovského paláca odkrýva veci, ktoré mali zostať navždy zabudnuté a vystavuje tak riziku nielen seba, ale aj celú svoju rodinu. A to je len začiatok :-) Seriál je typický HBO-vský. Plný násilia, sexu odzadu, a hláv nabodnutých na koloch. Ale stojí zato :-) Medzi moje obľúbené postavy patria Tyrion - trpaslík je naj! Margaery - ona je takaaa peknáááá a Malíček - kto mi vysvetlí o čo tomu chlapovi ide vyhráva prvú cenu :-D


3. DOWNTON ABBEY


Tak tento seriál je úplný opak dvoch predchádzajúcich. Dostala som sa k nemu tak, že ho pozerávali Lily a Marshal v HIMYM tak som musela tiež a musím povedať, že pre mňa je toto najlepšia oddychovka na svete. Kým pri prvých dvoch si trhám vlasy od nervov, že kto ďalší zomrie, pri DA si vyložím nohy, zoberiem háčkovanie a nechám sa unášať problémami na panstve. Seriál sa odohráva na začiatku 20. storočia v Anglicku na vymyslenom sídle zvanom Downton Abbey. Sledujeme osudy "lordstva" ale ale aj tých, čo žijú v suteréne - služobníctva. Na seriáli môžeme vidieť, ako veľmi bola britská spoločnosť skostnatená, ako sa silou-mocou držala len toho starého a zaužívaného a odmietala akékoľvek pokroky. Milujem takéto časy - ženy boli vtedy ešte dámy a muži praví gentelmani. V minulom živote som určite bola nejaká milejdy :-D Mojou najobľúbenejšou postavou v tomto seriáli je hraběnka (nenapadne ma slovenský výraz) Violet, ktorú hrá úžasná Maggie Smith, ktorú poznáte napríklad z filmov o Harry Potterovi. Milujem, ako dokáže častokrát v jednej vete, jednou sarkastickou poznámkou vystihnúť celú situáciu.


4. HANNIBAL

Príbeh Hannibala Lectera je nesmrteľný. Kto nevidel Mlčanie jahniat nech zdvihne ruku, potom si dá facku a okamžite si to pozrie. Vždy som razila názor, že Hannibal Lecter = Anthony Hopkins. Ale to som jaksi pozabudla na to, že Mads Mikkelsen je herecký boh, a že práve on mi túto moju rovnicu vyvráti. V seriáli sa zoznamujeme s Willom, ktorý prednáša na policajnej škole a pomáha pri práci FBI. Will má totiž zvláštnu schopnosť - dokáže sa vcítiť do mysle páchateľov a sériových vrahov. Práve pracuje na prípade vraha, ktorý zabíja mladé dievčatá, keď mu vrchnosť z FBI pošle posilu - psychológa Hannibala Lectera. Zo všetkých postáv v tomto prípade najviac milujem samotného Hannibala - pretože je úžasný a je to presne ten typ záporáka, ktorému v podstate držíte palce :-D

5. HOUSE OF CARDS


Čo sa stane, keď sa seriálu chopí režisér par exellence - David Fincher a do úlohy hlavného hrdinu obsadí herca par exellence - Kevina Spaceyho? Vtedy vznikne House of cards :-) Francis Underwood je senátorom amerického kongresu, ktorý počíta s tým, že s nástupom nového prezidenta bude vymenovaný za ministra zahraničných vecí. To sa však na jeho veľké sklamanie nestane. Frank má však veľké ego, väčšie kontakty a celkom najväčšie ambície, takže sa tak ľahko určite nevzdá. Seriál je o politikárčení. Áno väčšina z vás si teraz povedala fuj, ale pokiaľ ho vyskúšate, omotá vás a už nepustí.


6. PENNY DREADFULL


Tento seriálik teraz nebeží, vypĺňala som si ním mimoseriálovú sezónu v lete. Dej nás zavedie do viktoriánskeho Londýna. Do čias Jacka Rozparovača. Autori v ňom zviedli dohromady všetky postavy známe z klasických hororov. Uvidíme Van Helsinga, Viktora Frankensteina s jeho monštrom, vlkodlaka, upírov (nie z Twillightu ale tých klasických) či Doriana Greya. Keď sa radi bojíte a vyššie spomenutí chlapíci sú vaša šálka kávy, neváhajte a pustite sa práve do Penny Dreadfull. Bonusom sú zvučné herecké mená ako Timothy Dalton, Josh Hartnett, či famózna Evička Green.


A na čom frčíte vy? Dajte mi vedieť rada sa inšpirujem :-) Majte krásny víkend!

6 komentárov:

  1. ´Už dávnejšie som si pozrel prvú časť Penny D. no pre môj žalúdok to nie je najlepšie :D :D takže som to radšej nechal tak , a ešte som to ozeral večer , našťastie som nemal nočné mory :D

    Ja momentálne fičím na mnohých seriáloch :D
    napr. - Doctor Who , Once Upon a Time , Kostičky (Bones) (ách úplne naj naj naj) potom The 100, The Flash , a ešte taká jednoduchá oddychovka Selfie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wau pekny zoznam som rada ze nie som jedina kto je serialovy maniak :-D Ano ano Penny je "trocha" strasidelny serial a ked ti poviem ze prva cast bola este z tych miernejsich tak si to vies predstavit :-D Doctor Who som kedysi pozeravala tiez, a na OUaT a Bones frci vela kamaratov, tiez som ich chcela vyskusat ale jaksi stale nemam cas :-D

      Odstrániť
  2. Walking dead mě taky baví :) Zrovna jsem teď zjistila, že už vyšly dva díly z nové série, tak jsem měla předčasné Vánoce a hned jsem se vrhla na sledování. GoT to je taková seriálová celebrita. Ale ty poslední dvě série mě už tolik nebraly.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne tiez pripadala posledna seria GoT slabsia nez predosle... Celkovo od toho masakru Starkovcov na svadbe (neviem ktora seria to bola) tam nebolo ziadne WAU... Premieru novej serie TWD som mala zaznacenu v kalendari od minuleho roka, strasne som sa tesila :-) Jediny dovod preco mam rada pondelky :-D

      Odstrániť
  3. Joj som si tak fajnovo pochrochtala nad týmto príspevkom :) Ja sa asi do tých GOT naozaj pustím.. a nad Downtown Abbey stále elaborujem, neviem, či to nebude rozťahané na môj vkus... no, asi si ale pustím tu Penny. To je sranda, že knihy o upíroch typu Twilight naozaj čítať nemusím, ale Vampire Diaries si s chuťou pozriem. Mám veľmi rada tie filmové efekty u dnešných fantasy YA filmov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeziiis neviem ci to o mne vies ale ja milujem Twillight :-D :-D :-D

      Odstrániť