sobota 18. októbra 2014

Truman Capote - Raňajky u Tiffanyho

Ahojteee :-)

Čo si predstavíte keď sa povie - Raňajky u Tiffanyho? Ja osobne úvodnú scénu, kedy Audrey raňajkuje za pochodu, a za úžasných tónov piesne Moon River si obzerá výklad u Tiffany & Co. Priznávam bez mučenia - milujem Audrey Hepburn. Dalo by sa povedať, že je mojím najväčším vzorom. Mám doma tričko s Audrey, náušnice s Audrey, topánky s Audrey, knihy o Audrey a samozrejme celú filmotéku. Kvôli nej som si pozrela film, a kvôli filmu som dnes prečítala knihu.




Rozpráva príbeh o Holly Golightlyovej. Holly je svetáčka. Nespútaná, milujúca svoju slobodu. Žena, ktorá si stále iba hľadá svoje miesto v živote. Preto sú prevažnou súčasťou zariadenia jej bytu kufre, a preto sa jej kocúr volá kocúr. Na živobytie si zarába "príspevkami na taxík" od jej mužských obdivovateľov. Rozprávačom príbehu je začínajúci spisovateľ Paul, ktorý sa prisťahuje do bytovky, kde býva Holly a .... očarí ho, aj keď jej celkom dobre nerozumie.

Knižočka je maličká, útlučká a má necelých 100 strán. Ťažko ju aj hodnotiť - taká je malá :-) Čítala sa veľmi dobre, vlastne je to jedna z tých kníh čo sa doslova čítajú sami. Hlavné postavy si musíte zamilovať, aj keď nie vždy s nimi (s Holly obzvlášť) budete súhlasiť. A Paul je úplný zlatúšik :-) Čo ma však prekvapilo najviac, že dejovo sa knižný príbeh na ten filmový veľmi neponáša. Nechcem spoilerovať, napíšem len, že hoci nemám rada šťastné konce, v tomto prípade sa mi ten filmový páčil viac :-) Ale ako vravím - ja som veľmi ovplyvnená filmom, takže u vás to možno bude opačne :-)

7 komentárov:

  1. Človeče, ja už si poriadne nepamatám ani ten filmový koniec, hanba mi! Čo ťa na Audrey tak upútalo? Určite má štýl a gráciu, ale nejak som nikdy neskúmala jej životopis, tak určite vieš niečo, čo ja nie :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaaaa indicie - on ona kocur taxik a dazd vela dazdu... :-) Chcela som sa mrknut na jeden dokument co som mala o nej aby som tu sekala machra ale nenaslasom ho :-D tak spamati: na prvy pohlad ma uchvatilo to aka bola prirodzene krasna - bez botoxu, silikonov a podobnych hovadin co pchaju do seba dnesne herecky. Niekto chce vyzerat ako angelina ja ako audrey, aj ked s tym velmi nezmozem :-D ale raz mi kamoska povedala ze sa trocha na nu podobam, neviem ci ma chcela len potesit ale nosila som sa vtedy velmi pysne asi tyzden :-D Dalej audrey ako modna ikona, presne to co hovoris - jej styl elegancia gracia.. prava dama. Dalej to ako skromne posobila v rozhovoroch a co vsetko si musela prezit (detstvo pocas vojny, ked nemala co jest, anorexia, rakovina atd) Dalej mi imponovalo ze ked sa jej narodili deti prestala natacat a venoala sa len im - toto by som ja nedokazala. No a v neposlednom rade audrey a jej charitativna cinnosti. hoci bola chudatko sama uz velmi chora odisla sa starat o chudobne deti do afriky... takze tolko "v skratke" :-)

      Odstrániť
  2. Tak o téhle knížce slyším poprvé, ale vypadá vážně zajímavě ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Urccite odporucam... knihu aj film ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sakra budu to muset konečně přečíst a napravit, ostuda! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) Basterka myslim ze taky knihomol ako ty da tu knizku tak za hodinku-dve :-) A urcite odporucam aj film

      Odstrániť
  5. Mňa kniha sklamala, neočakávala som od nej viac, ale aspoň niečo...

    OdpovedaťOdstrániť