streda 2. decembra 2015

Knihy prečítané za november (knižná vykecávačka)

Ahojteee :-)

Bohužiaľ nepatrím k bloggerom, ktorí si starostlivo značia, všetky prečítané knihy, a vedú čitateľské denníčky. Skrátka len kupujem knihy, čítam ich rad za radom ako mi prídu pod ruku a občas na nejakú napíšem recenziu. AVŠAK! Zistila som, že odkedy som na Goodreads, mám väčší prehľad o tom, aké knihy prečítam. (Ďakujem Ľuboško). No a keďže tento pocit "organizovanosti" je pre mňa úplne nový, rozhodla som sa s vami podeliť o knihy, ktoré som prečítala za november.


Camilla Läckberg- Morská panna

Kniha je šiestym pokračovaním série Fjällbacka. Opäť sa v nej stretávame s detektívom Patrikom Hedstromom a jeho ženou Erikou (ktorá bola v Morskej panne ešte otravnejšia, než v predchádzajúcich častiach). Autorka ma opäť nesklamala. Znova ponúkla príjemnú oddychovku, z ktorej strán bolo cítiť ženský rukopis. Stalo sa už pravidlom, že v jej knihách (narozdiel od Nesba, Keplera etc..) sa tu nevyskytujú hektolitre krvi, na zemi povaľujúce sa vnútornosti a iné nechutnosti. Čitateľ má možnosť nechať sa príjemne unášať dejom, a ani sa nenazdá a o pár strán je na konci. Autorka čitateľa pomaličky, indíciu za indíciou navádza na to, aby na to, kto je páchateľ prišiel sám. A momente, kedy si chudák čitateľ myslí, aký je múdry, chytrý a prevtelený inšpektor Colombo príde šok. Všetko je úplne inak. Ale tak to už v Camilliných knihách býva, a preto ju máme radi :-)


Jozef Banáš - Dementi

Vo svojej najnovšej knihe sa Banáš opäť vracia k satirickému žánru. Ak ste sa smiali pri čítaní jeho Idiotov v politike, pri Dementoch sa dozaista budete tiež. Podtitul "prvá demotivačná kniha" jej nepatrí náhodou. Autor si v nej berie na mušku široký záber verejného života, Po knihe siahajte len v prípade, že máte zmysel pre humor, a nebude vám vadiť Banášov ostrovtip, pretože je celkom isto možné, že sa v nej nájdete. Ak si teda neviete spraviť srandu sami zo seba, radšej ju ani neotvárajte :-)





Jane Green - Saving Grace

Čo sa týka čítania, mám jedno pravidlo. Pokiaľ ma kniha nechytí hneď na začiatku, dám jej šancu do strany číslo 100. Ak ma nezaujme dovtedy, odložím ju. Knihu Saving Grace som si kúpila z čírej hamižností (kvoli krásnej obálke). Anotácia sľubovala  príbeh o žene, ktorá navonok žije ideálny život, no za dverami svojho domu ticho trpí náladami svojho (ako inak - navonok ideálneho) manžela. Do ich života potom - vraj potiaľ som sa až nedostala - mala vstúpiť nová asistentka, ktorá by mala byť tak trocha psycho, a tá by celý ich doterajší život mala obrátiť hore nohami. Čiže - čakala som niečo na spôsob Joy Fielding. Prvých sto strán však tvorili: výpočet kladných vlastností a dovedností hlavnej hrdinky, ktorá bola tak úžasná, empatická, tolerantná, všetkomilujúca, výborna manželka, matka, gazdinka, priateľka atd.. (panenka Mária je proti nej nímand) a RECEPTY. Zápletka žiadna, a keď sa vám sprotiví hlavná postava už takto skoro, naozaj nemá zmysel čítať ďalej...


Tana French - Vtedy v lese

Najmilšie prekvapenie a jedna z najlepších kníh, ktoré som tento rok čítala. Verím, že do konca týždňa stíham aj samostatnú recenziu. Zatiaľ len toľko - detektívka s celkom obohratým motívom (stratia sa deti v lese o pár rokov neskôr v tom istom lese nájdu ďalšie mŕtve dieťa) avšak autorkin štýl písania je jedinečný. Narozdiel od severských detektívok, ktoré vsádzajú často na dynamiku deja, príbeh v tejto knihe ubieha pomaly, no vďaka tomu dokázala autorka vytvoriť jedinečnú atmosféru, ktorá vás nenechá chladným a chlpy vám budú stáť, i keď sa tu v podstate nedeje nič strašidelné. Výborný počin, a keďže ide o autorkino prvé dielo, smekám pred ňou svoj pomyselný klobúk a knihu viac rozoberiem v samostatnej recenzii :-)


A čo vy? Čítali ste niečo z toho čo ja? Alebo niečo iné? A máte vlastne radi takéto vykecávacie články? Dajte mi vedieť, budem sa tešiť na každý váš komentár :-)


4 komentáre:

  1. Ja jsem treba na databazeknih.cz a jelikoz ji pravidelne aktualizuji, tak i vim od kdy do kdy jsem knihu cetla:)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anoo tuto stranku tiez poznam ale nejsom tam registrovana len tam chodim nakukat a citat recenzie :-)

      Odstrániť
  2. Tieto mesačné zhrnutia sa mi páčia, tiež to musím začať praktizovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to fajn vec... odkedy som na goodreads mam prehlad v tom co citam :-)

      Odstrániť